Aline Snykers

Aline Snykers

Innovation and InfrastructureResponsible Consumption

Rol

Account manager communicatiebureau Cypres 

Wie ben je en wat doe je?

Ik ben Aline en ben werkzaam als account manager bij het communicatiebureau Cypres te Leuven. Communicatie en duurzaamheid? Jawel, ook in communicatie is het belangrijk. Vandaar de keuze voor Cypres als werkgever. Ik ben iemand die niet tegen verspilling kan. Dit uit zich niet enkel in alle restjes uit de frigo opeten, maar ook in het maken van communicatie en/of marketingmateriaal. Het materiaal dat ik wil opleveren moet “werken”, moet juist zitten en dit op een liefst zo lang mogelijke termijn.  
 
Mijn persoonlijke drijfveer, voor duurzame relaties, heeft zich ontwikkeld doorheen de jaren. Korte en oppervlakkige relaties bevallen me niet, ik ben daar zelfs niet goed in. Ik investeer liever in iets ‘echt’, zodat de energie juist wordt geïnvesteerd. Wanneer je dit principe doortrekt naar de economische sector, denk ik dat er nog een lange weg af te leggen is. Daarom leg ik graag mijn steentje bij om in de communicatiesector, die vaak oppervlakkig is, een verschil te maken. Onder het motto “verbeter de wereld, begin bij jezelf” probeer ik het goede voorbeeld te stellen. Ik ben er namelijk rotsvast van overtuigd dat duurzame relaties beter werken, betere resultaten boeken en dus ervoor zorgen dat er minder energie verspild wordt. En willen we allemaal niet thuiskomen mét energie, in plaats van leeggezogen? 

Waarom maak jij deel uit van Generation T?

Persoonlijk ben ik een ambitieus iemand met een sterke dosis menselijkheid en gezond verstand.  
Ambitieus is goed om ergens te geraken. Om de wereld te veranderen, om effect te hebben op de juiste stakeholders moet er ambitie en doorzettingsvermogen zijn. Ik zie mezelf niet als opgever en word vaak gedreven door een portie ambitie, die me dan ook gebracht heeft waar ik nu sta.  
Daarnaast heeft ambitie ook zijn grenzen. Een doel bereiken kost wat kost, is iets waar ik mezelf niet mee kan vereenzelven. Sommige zaken zijn niet haalbaar, maar moet er creatief worden nagedacht zodat we niet struikelen over die onhaalbare blokken. Elke persoon heeft zijn kracht en zijn waarde, het als trekker om deze juist te kunnen inzetten. 

Een concreet voorbeeld van hoe jouw project/activiteiten verandering teweeg brengt:

Zoals ik in de eerste vraag vermeldde, ben ik account manager in een communicatiebureau te Leuven. Dit bureau is een agentschap dat zich sterk maakt in het produceren van “duurzame” communicatiematerialen. Niet enkel letterlijk: duurzaamheidsrapporten zoals o.a. het duurzaamheidsrapport van de luchthaven, maar vooral materiaal dat op lange termijn gebruikt gaat worden. Dit heeft natuurlijk heel wat voeten in de aarde, want de denkoefening om iets “lang” te gebruiken is intenser, maar de effectieve productie is zoveel duurzamer. Ook is mijn rol om mee verder te denken in de processen van de digitalisering. Is de tool dat we voorzien nodig op papier? Kan dit gedigitaliseerd worden? Zijn een mogelijkheden om ons toch minder te laten drukken? … En noem de vragen maar op. Deze manier van werken geeft mij een grote voldoening omdat ik weet dat het materiaal dat er opgeleverd wordt, geen verspilling is. En dat maakt me even gelukkig als een lekker gerechtje te maken met alle restjes uit de frigo én niets de vuilnisbak in moet.